tisdag 12 juli 2011

Hjo marknad

 Så här fint fick vi till det när vi äntligen fått allt på plats.väldigt mycket folk kom till Hjo hantverksmässa,dessa dagar,jag hörde olika siffror men omkr.50-60 000 var det nog.Mina alster var omtyckta och jag sålde bra.Vi hade sån tur med vädret,inte en droppe kom det, och varmt var det med.Min kära väninna strålar i kapp med solen.Det är bra att vi va två, så vi kunde turas om att gå runt och titta på dom andra 300 slöjdarna.



 I ståndet bredvid oss fanns"Trollmakarna"  Thomas o Ellen Axelssons underbara troll,helt handgjorda med ull från egna får.Tovade kläder o fantastiska detaljer,alla med egna ansiktsdrag formade i lera (bränd förståss) Ellen gör också dom vackra vantarna nedanför ,i handspunnet och färgat garn,från gårdens får, så varma o goa.(Har ett par själv)




Kakorna på bilden är virkade,vilken grej !! Varje år får 5 utställare pris för bästa slöjd, dessa kakor fick ett av prisen i år.Helt underbara ,ser faktiskt goda ut.....(http:/carinesvirkadekakor.bloggo.nu)om ni vill se mera.


 Dammsugarna o choklad-bollarna ser smaskiga ut eller hur ? Allt var uppdukat som på konditori,med fina burkar ,och kakfat.


Nu är vi hemma igen och jag är i gång och drejar för nästa marknad, mer om detta senare.Maken tvättar huset som senare skall målas i ny nyans gul ,det skall bli spännande,och jag skall visa resultatet.Om vädret håller sig skall "barnen" komma hem och hjälpa till med målningen till helgen.Det är så roligt att måla när man är många,och fort går det ,sen grillar vi och äter gott. Ha det gött .Mirjam 




                                                                 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar