fredag 22 juli 2011

skrot i trädgården

 Min kära dotter Moa har många järn i elden, ...hon smider på fritiden.Hon gich en 2 årig smides utbildning,på Hemslöjdens kursgård Sätegläntan i Dalarna,för några år sedan.I skrot lådan i smedjan kan man hitta godsaker,sånt som hon inte är nöjd med,men som passar utmärkt till en skrot samlande mamma.Rost passar så bra till växterna i trädgården,det svarta järnet är grafiskt snyggt.









 Ägget har jag köpt,det kommer från "two Faces" jag gillar det jätte mycket,men skulle vilja ha ett större.


Här en trädgårds prydnad av egen modell,mina fåglar på armerings järn, säljer jag ju,men denna är lite trasig så den fick stanna hemma.Nu är det bara en vecka kvar till Båstad Hantverksmässa.Dottern har semester från sitt vanliga jobb o smider nu det som skall med mig på mässan.Smide o keramik är tungt,så nu får bilen visa vad den går för.Om ni vill veta mer om mässan kolla http://www.hantverksmassan.se/ Nu blir det en kopp te på terassen,sen skall jag plocka in i keramikugnen,en skröj kör jag i natt,då håller propparna bättre,när man inte har en massa annan el på gång.    Sol på er alla ! Vi hörs !    Mirjam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar