tisdag 11 oktober 2011

Husdjur !


Findus, ja så heter min kära katt.Inget orginellt namn kanske,men barnen bestämde namnet för 14 år sedan.Han är nu det enda husdjuret vi har kvar,efter otaliga kaniner som bodde i burar i trädgården, när barna va små.Tamråttor, Gerbils, (ökenråttor)och några hundar,många djur blev det.Vår vackra Collie blev drygt 12 år.Hon blev sjuk och vi fick ta farväl av henne i sommras.Det är tomt utan hund,men vi tänker försöka ta ett år i alla fall utan,sen kanske vi inte kan hålla oss längre.




Dottern kom hem med en present till mig.Jätte fina vantar som hennes kompis gjort.Väldigt gulligt av henne.Jag gillar verkligen lime grönt,det märks kanske på keramiken jag gör,bland annat.



Sista skörden från växthuset! Hittade denna jätte squasch under dom stora bladen,förstår inte att jag missat den förut.Kul,men nu blir det att städa ur växthuset och ta in ute möblerna ,kanske pelargonerna måste in i värmen.Hösten är verkligen här nu.

Nu är det tisdag igen, och ja, mannen klarade att rida med gipsad hand.Nu är gipset borta,och tur är väl det för vi skall jobba med lasso,på hästarna i kväll,då måste man ha två händer.Skall jag ta med kameran kanske?      Ha det så gött. Mirjam

1 kommentar:

  1. åhh så fina vantarna ser ut bild me! åh findus såklart. jätte fint i grönskan, hämtade mehdi så han fick se också=)
    Har suttit framför datorn och diskuterat hela dagen. helt slutpumpad i både huvud och fingrar. Nu är det städdag sedan tror jag det blir potatisgratäng med nåt och vin=) mumma!

    SvaraRadera