fredag 7 oktober 2011

Svamp och Tomtar !


Jisses va svamp det är i våra skogar nu ! Lika mycket som här har jag förvällt och fryst in.Dessa skall torkas,det är så lätt att smula ner då i såser och annat.   Just nu har jag annars mycket med keramiken.Sitter och gör tomtar inför julmarknaderna ,det är bara en månad tills dom drar igång.Drejar stora tomtar,som jag sen får färdiställa för hand.Ja allt är väl egentligen förhand,dom små tomtarna tummar jag upp.



Dessa tomtar är bara skröjbrända ,utom den stora,som jag just gjort färdig.Efter "skröjen" glaserar man och bränner igen.



En och annan kaxig te-kanna,blir det också.Jag gör ju mest bruksgods,muggar, kannor,skålar,ljusstakar och amplar mm.Oftast med en liten fågel  någonstans.Ni får se bilder när detta är färdigt.
         Ha det gött i helgen,nu alla! Mirjam .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar