torsdag 23 augusti 2012

Årets Fjällvandring !


Vi lyckades verkligen pricka in det bästa vädret, på årets fjällvandring, i norska Jotunheimen. Här är vår första lunch paus plats. Sol o varmt, underbar utsikt, kan det vara bättre !! Den här sjön heter Russvattnet, och nej,jag badade inte. Vattnet är iiiskallt.


   Åtta mil gick vi , min man, min dotter, jag och min väninna o vandrings kamrat sen många år tillbaka.Det är en euforisk känsla att vandra här. Tystnaden är total, den klara luften o dom magnifika bergen, gud så bra man mår.


                      Här tar sig dottern uppför snön !

         
       I bland är det tuff terräng, o det svårt att se stigen, för alla        stenar, här får man tänka på varje steg man tar. Ja, det är så här jag tillbringar min semester. Norge är ett underbart land, och nästa år kanske det blir en tur dit på motorcykeln.   
                                 
                          Hoppas att ni har haft det lika bra !  / Mirjam
                               

  

1 kommentar:

  1. Fantastisk vandring, så vackert så energikrävande.
    kram

    SvaraRadera