måndag 31 december 2012

Granen står så grön o grann i stugan............


Granen står så grön o grann i stugan..... ja så går visan, men det gäller inte våran gran, jo kanske är den fortfarande grön , på vissa grenar, men jisses va den barrar. Våran gran har barrat från det att vi tog in den och satte lampslingan i den. Jag kommer inte att stå ut med den så länge till.
Ute regnar det o all snön, "den vita fina" är borta.
Mannen o jag går här och hostar i kapp, och kämpar med en väldigt långdragen förkylning, som för min del gjorde att det var svårt att känna  smakerna, på sill inläggningarna jag lade stor möda på innan jul.
Snart går vi in i ett nytt år, det skall bli skönt !
13, är mitt lyckotal, det har följt mig sen jag var liten o nu hoppas jag på små mirakler,  som att bli frisk o få bra kondition o att snön kommer tillbaka, o sjöarna fryser, så isen lägger sig, så jag åtminstone kan åka långfärd skridskor på sjön , när jag blir frisk !

Fyrverkerierna vid tolvslaget brukar vara fantastiska här där vi bor.
Det skall jag jag i alla fall titta på.  
Hoppas ni får en härlig nyårsafton o ETT GOTT NYTT ÅR !

                                        *MIRJAM*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar