måndag 22 juli 2013

VACKRA FÅGLAR !


I dag har jag varit på Falkängen
 (Hällekis), och fyllt på min hylla
i affären, med keramik som blev över, från Hjo marknad.
Vi hadde tur med vädret och det var jätte mycket folk,
det var en jätte rolig helg.

På falkängen i dag, hjälpte jag o Bea , vår nya Gäst slöjdare att skylta upp sina alster.
ROLF BARR heter mannen som täljer o målar underbart vackra fåglar av alla slag.

Fågeln på bilderna heter Nattskärra , den är otroligt skickligt återgiven.

Rolfs fåglar kommer att vara hos oss på TANTVERK i två veckor,
och vi hoppas att många kommer  och ser dessa underverk.

                                Denna sommaren har jag valt att hoppa av Båstad hantverks mässa. Tyvärr orkar jag inte med det i år. Det skulle varit mitt 20 år som jag varit med, men det får kanske bli nästa år i stället. För en gång skull, skall jag vara lite ledig nu några veckor, 
njuta av det vackra vädret, gå i norska fjällen, och åka på roliga utflykter med mannen på motorcykeln.
                                                    
                                Ha det så gött ni också, kära läsare.
                                           
                                                 Mirjam
                                       
                                         

                      
               

1 kommentar:

  1. Underbara fåglar! så gott det det blev fint væder i Hjo,ha en hærlig tur i norska fjellen, kram

    SvaraRadera